گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور - آزمون محور

يكشنبه مهر ۱۹ ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ

دانشجویان عزیز ورودی 94 همه رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، پس از تمدیدهای مکرر ثبت نام و انتخاب واحد، اکنون زمان درس خواندن رسیده است. برای موفقیت در دانشگاه پیام نور، مخصوصاً دانشجویان شاغل و متاهل، به موارد زیر توجه داشته باشند:

1- سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور، یک سیستم کتاب محور یـا آزمون محور است و این بدان معناست که در این سیستم، آزمونهای سنوات گذشته ارزش زیادی برای موفقیت دانشجو دارد. لذا قانون نانوشته­ای که در آزمونهای دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که: 70% سوالات هر آزمون، تکراری یـا مشابه است.

2- به واژه "مشـابـه" دقت کنید. انتظار نداشته باشید که در آزمون پیش روی شما، سوالات عیناً تکراری باشند. بلکه احتمال سوالات مشابه، بسیار بیشتر از سوالات تکراری است. سوال مشابه یعنی سوال از همان مبحث یا همان پاراگراف یا سایر بندهای مرتبط با آن موضوع در کتاب منبع و یـا حتی سوال از سایر گزینه­ های جواب سوال آزمونهای گذشته. لذا پیشنهاد می­کنیم سوالات آزمونهای گذشته را در کتاب منبع مشخص نموده و صفحات، مباحث و مطالب پر­تکرار آزمونهای گذشته را برای آزمون پیش رو، دقیق­تر مطالعه نمایید.

3- بدیهی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب از سوالات آزمونهای گذشته ، باید تنوع نسبتاً مناسبی از آنها را مد نظر قرار داده و حداقل 10 تـا 15  آزمون گذشته مطالعه کامل شود.

4- برای دروس مفهومی و محاسباتی مانند حسابداری مدیریت، اقتصاد مدیریت، تحلیل آماری و ... نیز آزمونهای گذشته علاوه بر سوالات تکراری یا مشابه، برای تسلط به درس و حل مسائل ترکیبی و آمادگی برای آزمون، مفید خواهد بود. به عبارت دیگر مجموعه پاسخنامه آزمونهای گذشته، همانند یک کلاس حل تمرین تمام عیار برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خواهد بود.

5- بهتر است مطالعه آزمونهای گذشته و پیاده سازی سوالات در کتاب منبع، از همان ابتدای ترم و همراه با مطالعه کتاب منبع انجام شود. زیرا در مورد بسیاری از منابع درسی، دانشجو قبل از مطالعه آزمونهای گذشته، قادر به تشخیص نحوه سوالات آزمون نخواهد بود.

ما در موسسه گزینه ارشد براساس این تجربه دانشجویی، پاسخنامه همه آزمونهای برگزار شده رشته های مدیریت (اجرایی، بازرگانی، دولتی و MBA) را همراه با آدرس سوال در کتاب منبع تهیه کرده ایم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
علی سعیدی راد

نظرات  (۱)

سلام به همه دوستان

من نمونه سوالات مربوط به دروس این ترم رو از گزینه ارشد تهیه کردم.نکته جالبی که داره اینه که در پاسخنامه سوالات, فصل و صفحه و سطر پاسخ در کتاب منبع ذکر شده و میشه بعد از مطالعه هر فصل,سوالات مربوط به آن فصل رو مرور کرد.