گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

توصیه های گلستانی

چهارشنبه شهریور ۲۵ ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ب.ظ

دانشجویان عزیز ورودی 94 همه رشته های کارشناسی ارشد در همه مراکز پیام نور توصیه های گلستانی زیر را از ما بپذیرند (به هزار دلیل نوشته و نانوشته):

1- بعد از انتخاب واحد  از تمام اطلاعات پروفایل گلستان خود پرینت یا فایل ذخیره (PDF) تهیه کنید. از جمله گزارش 101 (گزارش انتخاب واحد ترم) و گزارش 163 (بدهکاری شهریه).

2- بعد از انتخاب واحد قطعی، کتابهای منبع درسی خود را در اسرع وقت تهیه فرمایید. نایاب شدن کتب منبع در برخی ترمها مشکلات زیادی برای دانشجو بوجود آورده است.

3-  جلسات اول کلاسهای خود را از دست ندهید. چه کلاس مجازی و چه کلاس عادی. قانونی که می گوید جلسه اول کلاس تق و لق است برای سایر دانشگاههاست. در پیام نور جلسه اول مهمترین جلسه است و شاید جلسه اولین و آخرین یکی باشد!!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۵
علی سعیدی راد

نظرات  (۷)

سلام این دو فرم رو از کجا باید بگیریم و اینکه بعضی از درسها ساعت تشکیل ننوشته از کجا یاد ببینیم و اینکه برای کلاس مجازی چطور وارد سایت بشیم
ممنون از زاهنماییتون

پاسخ:
سلام
1- در همان سامانه گلستان. به دلیل اهمیت موضوع پاسخ شما را در یک پست مستقل خواهم نوشت.
2- کلاسهایی که برنامه ندارند یعنی هنوز برنامه ریزی نشده اند. روزهای آینده مجدد کنترل کنید.
3- کلاسهای مجازی در سایت سامانه مجازی برگزار می شود. در اخبار صفحه اول گلستان موجود است.

باسلام

چند روز پیش انتخاب واحد کردم و یه درس رو انتخاب کردم که کلاسش صبح بود , الان میبینم که همون درس در همون روز ولی در ساعت عصر هم تشکیل میشه , خواستم با همدیگه جابجاش کنم . به اینصورت که اول درس جدید رو انتخاب کنم و بعد قبلی رو حذف کنم ولی این اجازه رو به من نمیده و پیغام میده " امکان تغییر گروه وجود ندارد " ... لطفا منو راهنمایی کنید که چجوری میتونم کلاس عصر رو انتخاب کنم ؟

 

با تشکر از شما

پاسخ:
سلام
برای جابجایی درس باید اول درس انتخاب شده را حذف و سپس همان درس با گروه جدید را انتخاب کنید.
البته برای درس عادی اگه درس صبح و عصر با یک استاد است معمولا انتخاب گروه در گلستان مهم نیست. دانشجو میتواند هر گروه را که خواست شرکت کند. اما اگر استاد آن فرق دارد، باید گروه را تغییر دهید.

با تشکر از راهنماییتون

ولی من یه گزینه دیدم که امکان تغییر گروه درس رو داشت . منتها چون در این گزینه برای تغییر گروه یک یا دو درس بصورت همزمان این امکان فراهم شده و منم آشنایی نداشتم که چکار باید بکنم , گزینه ها رو صحیح پر نکردم و هی بهم خطا میداد ! خلاصه با مشورت یک از دوستان که متوجه شدم باید چجوری عمل کنم , چون فقط یک ظریفیت باقی مانده بود , من موفق نشدم کلاس عصر رو انتخاب کنم و پر شد متاسفانه ! :(

من درس الکترونیکی رو انتخاب کرده بودم که استاد صبح و عصرش یک نفر بودن .

ببخشید تاریخ حذف و اضافه کی هست ؟ یعنی ما تا کی میتونیم درسها رو جابجا کنیم ؟

با تشکر از شما

پاسخ:
حذف و اضافه از 13 مهر تا 20 مهر است.
حذف و اضافه با امکان ویرایش انتخاب واحد فرق دارد. الان تا زمانی که دسترسی باز است امکان ویرایش وجود دارد.

میشه بفرمایید امکان ویرایش واحدها تا کی باز هست ؟!
مشکل اصلی اینه که خیلی از درسها هنوز زمان کلاسهاش مشخص نشده و من نگرانم که نکنه درس انتخابی من , زمان کلاسش تو یک روز متفاوت نسبت به درسهایی که زمان کلاسشون مشخص شده بیفته ! و زمان ویرایش هم به اتمام رسیده باشه و دیگه دستم به جایی بند نباشه ! 
چرا باوجود گذشت چندروز از انتخاب واحد هنوز برای بعضی درسها , زمان کلاس مشخص نشده ؟ ما باید با آگاهی از این مسایل بتونیم یه انتخاب واحد مناسب بکنیم چون اکثر ماها شاغل هستیم و نمیتونیم هرروز به بهانه کلاس مرخصی بگیریم ! :(
میشه بفرمایید امکان ویرایش واحدها تا کی باز هست ؟!
مشکل اصلی اینه که خیلی از درسها هنوز زمان کلاسهاش مشخص نشده و من نگرانم که نکنه درس انتخابی من , زمان کلاسش تو یک روز متفاوت نسبت به درسهایی که زمان کلاسشون مشخص شده بیفته ! و زمان ویرایش هم به اتمام رسیده باشه و دیگه دستم به جایی بند نباشه ! 
چرا باوجود گذشت چندروز از انتخاب واحد هنوز برای بعضی درسها , زمان کلاس مشخص نشده ؟ ما باید با آگاهی از این مسایل بتونیم یه انتخاب واحد مناسب بکنیم چون اکثر ماها شاغل هستیم و نمیتونیم هر روز به بهانه کلاس مرخصی بگیریم ! :(
پاسخ:
با سلام
مگه عرض نکردم به جز سه اصل مهم در انتخاب واحد، آیتم دیگری در پیام نور مهم نیست. از جمله برنامه و ساعت کلاس!!!!
دانشجویان ترم اولی هنوز باورشان نمی شود که در پیام نور فقط به امتحان باید فکر کرد نه به برنامه کلاس!!!!!

به هر حال ویرایش انتخاب واحد احتمالا تمدید هم خواهد شد.
چون تمدید هم در پیام نور همیشه بوده و هست.


خوب بنظر شما چه اشکالی داره که ما تو پیام نور بتونیم از کلاسهاشم استفاده کنیم ؟ بالاخره این حق ماست که حالا که کلاسی قراره تشکیل بشه , ما هم بتونیم ازش استفاده کنیم . البته بشرطی که دانشگاه همکاری لازم رو با دانشجو داشته باشه و زمان کلاسهارو به موقع اعلام کنه . چون حضور در کلاس هم در خوندن و درک مطالب بهمون کمک میکنه و باعث میشه برا امتحان بهتر آماده بشیم . شما با نظر من موافق نیستید ؟ 
پاسخ:
اشکالی نداره.
اما کلاسهای پیام نور معمولا بار علمی نداره. فقط برای 6 نمره میان ترم خوبه.
دانشجویان ورودی جدید نابسامانی های پیام نور را باور ندارند.
شنیدن کی بــــود مـاننــد دیــــدن!!!