گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

                                         به صد یلـدا الهی زنده باشی           انـار و سیب و انگـور خورده باشی

                                         اگـر یلـــدای دیگـر مـن نبـودم            تو باشی و تو باشی و تو باشی

در روزگار ماشینی و مجازی امروز، آیین اهورایی یلـدا، چه بهانه خوبی است برای با هم بودن واقعی!

امشب در دنیای واقعی با خانواده و دوستان باشیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۹
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیز در موردآزمونهای الکترونیکی (آزمون بدون کاغذ یا همان آزمون آهنی) توصیه های زیر را از ما بپذیرید:

1- در آزمون الکترونیکی تأخیر دانشجو برای ورود به سامانه آزمون تـا 15 دقیقه از شروع آزمون مجاز است و پس از آن غیبت ثبت خواهد شد. حتی اگر دانشجو در جلوی کامپیوتر خودکشی کند، راه چاره ای وجود نخواهد داشت!!

 

2- آزمون الکترونیکی ناتمام : چنانچه در آزمون الکترونیکی (بدون کاغذ) دانشجو بعد از ورود به سامانه آزمون و شروع آزمون بدون کاغذ به هر دلیلی (مثلاً بروز نقص فنی یا ...)، از آزمون الکترونیکی خارج و ادامه آزمون را به روش سنتی (بر روی پاسخنامه کاغذی) تمام کند، به احتمال زیاد سیستم گلستان فقط سوالات آزمون الکترونیکی او را تصحیح و ثبت خواهد کرد و پاسخنامه کاغذی در سیستم تصحیح نخواهد شد.

لذا در صورت برخورد با وضعیت مذکور، بعد از اعلام نتایج، حتماً در پروفایل گلستان تعداد سوالات کل و تعداد سوالات تصحیح شده و تعداد سوالات بدون پاسخ را کنترل فرمایید.

 

3- در جلسه آزمون مراقب سایر دانشجویان بغل دستی که دیر به جلسه می آیند باشید. چون ممکن است به دلیل عجله و شتاب،‌ اشتباهاً سیستم شما را ری استارت (Re start) کنند. به عبارت دیگر کیس کامپیوتر خود را بغل فرمایید تا دانشجویان مجاور عمداً یا سهواً سیستم شما را ری استارت (Re start) نفرمایند!!!

4- پس از اتمام آزمون و مشاهده نمره خود، خونسردی خود را حفظ نمایید!! چون ممکن است کلیدهای آزمون اشکالات زیادی داشته باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۳۶
علی سعیدی راد
دانشجویان عزیز در مورد آزمونهای کاغذی توصیه های زیر را از ما بپذیرید:

1- مهمترین مسأله در آزمون کاغذی، کنترل کد درس و رشته دانشجو می باشد. کاری که وظیفه مراقبین محترم است!!

ترمهای گذشته به علت بی مسئولیتی مراقبین محترم،  برای برخی دانشجویان اتفاقات جبران ناپذیری بوجود آمده است (شرح این وقایع در آرشیو وبلاگ در ایام امتحانات ترمهای گذشته موجود است). لذا دانشجویان حتماً در ابتدای جلسه کد درس و آزمون خود را کنترل فرمایند. مخصوصاً درسهایی که بین چند رشته مشترک است،  مثل روش تحقیق،‌ رفتار سازمانی،‌ منابع انسانی و ...

2- در جلسه آزمون و قبل از خروج از جلسه آزمون،‌حتماً صورتجلسه حضور و غیاب را امضا کنید. چون در صورت مفقود شدن برگه های شما تنها مدرکی که ثابت خواهد کرد شما در جلسه آزمون حاضر بوده اید همین صورتجلسه حضور و غیاب است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۳۶
علی سعیدی راد
نظر به اهمیت موضوع آزمونهای پایان ترم، علیرغم تذکرات ترمهای قبل باید عرض کنم:

دانشجویان عزیز قصد استرس دادن ندارم، اما بدانید مسئولیت همه اشتباهات در دانشگاه عریض و طویل پیام نور بر عهده دانشجوست. لذا در کنترل کردن همه جزئیات آزمونها هشیار باشید:
1- کنترل محل حوزه آزمون در گزارش 428 گلستان برای دانشجویانی که انتخاب حوزه کرده اند.
2- در آزمون کاغذی، کنترل نام و کد درس و رشته.
3- در آزمون آهنی (غیر کاغذی)، کنترل سیستم برق و کامپیوتر و کیبورد و ...
برای هر سه مورد فوق در ترمهای گذشته تجربیات تلخی برای دوستان ما اتفاق افتاده است (توضیح وقایع در پستها و نظرات ترمهای قبل) .

شما تکرار کننده این تجربیات تلخ نباشید!!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۳۴
علی سعیدی راد

بخوانید "باب امتحانات" را از کتاب "مناجات نامه خواجه عبدالله  دانشجو" که سنه یکهزار و سیصد و اندی در دانشگاهی نامعلوم به رشته تحریر درآمده است و اکنون نسخه های مختلفی از آن در کتابخانه دانشگاههای مختلف با اندک تغییرات موجود است :

الـهـی! بــا خـاطــری خستـه دل بــه کــرم تــو بسته،‌ دست از اساتیـد شسته و در انتظار نمـرات نشسته ام. پـاس شوند کریمی،‌ پاس نشوند حکیمی، نیفتم شاکرم، بیفتم صابرم.

الهی شهریه ها بالاست می دانی و جیبم خالی است که می بینی. نـه پـای گـریـز از امتحان دارم و نـه زبـان ستیز بـا استـاد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۴
علی سعیدی راد

در ادامه پست قبل، تذکرات مهم کارنامه ای زیر به دانشجویان یادآوری می گردد:

1- در صورتی که درسی را نخوانده اید یا تسلط کافی به درس ندارید، در جلسه آزمون غیبت نمایید. چون غیبت در جلسه آزمون از افتادن در آن درس بهتر است. به هزار دلیل نوشته و نانوشته.

2- حتی پاس کردن دروس با نمره 12 و 13 هم اگر معدل دانشجو لب مرزی باشد، به هیچ وجه توصیه نمی شود و عواقب بدی برای دانشجو خواهد داشت (شارژ معدل).

3- در سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور غیبت در جلسه آزمون مساوی است با حذف درس (بدون برگشت شهریه متغیر درس).

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۲
علی سعیدی راد

هر چند  قبلاً هم چندین دفعه تذکر داده ایم اما به علت اهمیت موضوع و در آغاز فصل امتحانات، در مورد نمره قبولی و معدل کل، تذکرات مهم کارنامه ای به اطلاع می رسد:

1- نمره قبولی درس جبرانی یا جبرانی اجباری 12 می باشد و در معدل ترم و معدل کل محاسبه نمی شود.

2- نمره قبولی درس اصلی 12 می باشد و در معدل ترم و معدل کل محاسبه می شود.

3- برای همه دروس در سامانه گلستان نمره نهایی 11.50 به 12 گرد می شود.

4- معدل مشروطی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد 14 می باشد و حداکثر سقف انتخاب واحد برای دانشجوی مشروطی در ترم بعد  8 واحد خواهد بود.

5- معدل کل دانشجو برای فارغ التحصیلی باید به 14 برسد. در غیر اینصورت پس از اتمام دروس باید دروسی را که با نمرات 12 و 13 گذرانده،‌ مجدد اخذ و با نمرات بالا بگذراند تا معدل کل دانشجو به 14 برسد (شارژ معدل).

6- دروس افتاده دانشجو در ترم دانشپذیری در معدل کل تأثیر ندارد اما دروس پاس شده ترم دانشپذیری در معدل کل محاسبه می شود.

7- دروس افتاده در معدل ترم محاسبه شده اما در معدل کل محاسبه نمی شود.

8- تعداد سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویی که از معافیت تحصیلی استفاده نکرده (یعنی دانشجویی که مشکل نظام وظیفه ندارد)، حداکثر 10 نیمسال است و پس از آن با افزایش 25٪ شهریه تا 13 نیمسال نیز قابل افزایش است.

سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویی که از معافیت تحصیلی استفاده کرده حداکثر 6 نیمسال (سه سال) می باشد. ترم تابستان جزء سنوات مجاز تحصیلی محاسبه نمی شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۱
علی سعیدی راد

بـوی ماه امتحان آید همی

یـاد یـار نامهربان آید همی

 آذرماه به انتها و دی ماه فصل امتحانات پایان ترم فرا می رسد. همچون گذشته در ایام سخت امتحانات پایان ترم با گروه آموزشی گزینه ارشد  با شما خواهیم بود تا پشتیانی برای مشکلات بیشمار دانشجویان باشیم.

تجربیاتی هر چند اندک اما مهم را در وبلاگ خواهیم نوشت. علاوه بر این وبلاگ محقر؛ در کانال و گروه تلگرام گزینه ارشد نیز در خدمت دانشجویان عزیز سراسر کشور خواهیم بود:

https://telegram.me/GozineArshad


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۲۲:۰۸
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیز مخصوصاً دانشجویان ترم اولی در مورد آزمون الکترونیکی یا کاغذی توجه فرمایند:

آزمون کاغذی: دانشجو در سالن امتحانات حوزه امتحانی حضور یافته و برگه پاسخنامه کاغذی (تستی یا تشریحی) را پاسخ می دهد. پاسخنامه آزمون تستی حداکثر تا دو روز بعد از آزمون توسط ماشین تصحیح و نمره در سامانه گلستان اعلام خواهد شد.

آزمون الکترونیکی: دانشجو در سایت کامپیوتر حوزه امتحانی حضور یافته و در پای سیستم کامپیوتر و در سامانه آزمون به سوالات آزمون تستی پاسخ می دهد. نمره دانشجو در پایان آزمون توسط سیستم اعلام خواهد شد. بدیهی است آزمون تشریحی به صورت الکترونیکی قابل برگزاری نیست.

آخرین نکته اینکه برگزاری آزمون الکترونیکی (یا به قول ما آزمون آهنی) هیچ ارتباطی با شیوه آموزش الکترونیکی یا عادی دانشجو ندارد. یعنی فقط به برنامه ریزی دانشگاه مربوط می شود. نحوه کاغذی یا الکترونیکی بودن آزمون در کارت ورود به جلسه آزمون (گزارش 428 گلستان) مشخص شده است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۹
علی سعیدی راد
دانشجویانی که انتخاب حوزه آزمون انجام داده اند توجه فرمایند که محل حوزه آزمون انتخابی خود را در کارت ورود به جلسه (گزارش 428 گلستان) کنترل فرمایند. برای مثال کارت ورود به جلسه دانشجوی مرکز ورامین که حوزه آزمون اصفهان را انتخاب کرده است، به صورت زیر می باشد:
 

شماره گزارش: ٤٢٨

مرکز/واحد دانشجو: مرکز ورامین

مرکز/واحد امتحان : مرکز اصفهان

اگر به هر دلیلی انتخاب حوزه آزمون دانشجو تأیید نشده باشد، دانشجو باید در جلسه آزمون همان دانشگاه مبداء (دانشگاه قبولی خود) شرکت کند. چون برگه پاسخنامه آزمون با نام دانشجو و فقط در یک دانشگاه صادر می شود.

ترمهای گذشته تعدادی از دانشجویان به علت عدم توجه به این نکته مهم، اولین امتحان خود را از دست دادند و درس برایشان حذف شد چون انتخاب حوزه آزمون برای آنها تأیید نشده بود و آنها باید در جلسه آزمون دانشگاه مبداء شرکت می کردند (توفیق اجباری ولی ناخواسته برای غیبت در جلسه آزمون و در نتیجه حذف درس!!!).

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۸
علی سعیدی راد

به اطلاع دانشجویان عزیز می رسانم دریافت کارت ورود به جلسه  آزمون (گزارش 428 گلستان) از امروز مورخ 95/9/28 الی 94/10/26 از مسیر زیر در سیستم گلستان فعال می باشد. شایان ذکر است در صورتیکه نحوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی باشد در ستون نحوه برگزاری درج و در غیر این صورت اطلاعاتی ثبت نشده است.

و البته دانشجویان بدهکار  حداکثر 24 ساعت پس از پرداخت شهریه خود  می توانند نسبت به اخذ کارت آزمون اقدام نمایند.

آموزش ----> گزارشهای آموزش -----> دانشجو -----> اطلاعات ثبت نام و امتحان

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۸
علی سعیدی راد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۸
علی سعیدی راد

امتحانات از آنچه در برنامه می بینید به شما نزدیکترند!!

دانشجویان عزیز قدیم و جدید دقیقاً 2 هفته تا شروع امتحانات پایان ترم زمان باقی است. با مجموعه کتابها و جزوات گروه آموزشی گزینه ارشد (آزمونهای پایان ترم همراه با پاسخنامه تشریحی) در خدمت همه دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت (اجرایی،‌ بازرگانی،‌ دولتی و MBA) در سراسر ایران زمین مخصوصاً دانشجویان شاغلی که فرصت اندک دارند، هستیم:

www.GozineArshad.ir

شماره های تماس و تلگرام:

2070138   0912

2070138   0902 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۴
علی سعیدی راد

آذر، روز دانشجو

یادآور شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران که شصت و سه سال قبل در 16 آذر 1332 در سرسرای دانشکده فنی به خون خود غلتیدند، گرامی باد.

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۵
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیز استحضار دارند که مطابق دفترچه ثبت نام کنکور فراگیر بهمن 95 تغییرات اساسی در رشته های کارشناسی ارشد پیام نور به وجود آمده است. از جمله:

1- رشته مدیریت اجرایی و رشته مدیریت MBA ‌ادغام شده و هر دو رشته با نام جدید "مدیریت کسب و کار" با پنج گرایش ایجاد شده است.

2- رشته مدیریت بازرگانی با شش گرایش 

لذا ضروری است به اطلاع دانشجویان عزیز قدیم و جدید برسانم این تغییرات دقیقاً مطابق با مصوبات وزارت علوم می باشد و هیچ جای نگرانی نیست.

لینک به وبسایت وزارت علوم و رشته های مصوب وزارت علوم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۲۲:۲۰
علی سعیدی راد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۷:۲۰
علی سعیدی راد

در دفترچه کنکور فراگیر نوبت هفدهم (پذیرش بهمن 95) تغییرات اساسی به وجود آمده‌ است از جمله:

1- رشته مدیریت اجرایی و رشته مدیریت MBA ‌ادغام شده و هر دو رشته با نام جدید "مدیریت کسب و کار" با پنج گرایش ایجاد شده است.

2- رشته مدیریت بازرگانی با شش گرایش وجود دارد و از گرایشهای قبلی این رشته گرایش مالی و تحول حذف شده است.

و البته در همه رشته ها ظرفیتهای پذیرش نسبت به کنکور قبل افزایش قابل توجهی دارد.

لینک به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فراگیر بهمن 95

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۶
علی سعیدی راد

ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبین کنکور فراگیر بهمن 95، توصیه های مهم به داوطلبین کنکور فراگیر بهمن 95 به شرح زیر است:

1- دانشجویانی که هنوز بین انتخاب دانشگاه آزاد، پیام نور یا ... شک دارند، هر سه کنکور آزاد، فراگیر و سراسری را ثبت نام نموده و با نهایت تلاش و مطالعه هر سه آزمون را شرکت کنند و تصمیم گیری این مسأله را به بعد از اعلام نتایج موکول نمایند (به هزار دلیل که مجال گفتن نیست).

2- در کنکور فراگیر، برای بالا بردن شانس قبولی، در رشته مورد نظر، گرایشی را انتخاب کنند که بیشترین ظرفیت پذیرش (بیشترین کد رشته محل) را در کشور دارد. به عبارت دیگر دانشجویان متوسط، جهت بالا بردن شانس قبولی، مقید به گرایش خاصی نباشند (به هزار دلیل نانوشته).

3- در هر رشته و گرایشی که شرکت می کنید تمام گزینه های موجود در کشور (اعم از عادی و الکترونیکی) و اعم از شهر های نزدیک یا دور را انتخاب کنید، حتی اگر قصد ادامه تحصیل در مراکز پیام نور شهرهای دور را ندارید. البته رعایت اولویت انتخابها، اصل مهمی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

داوطلبین عزیز کنکور فراگیر بهمن 95 برای مشاوره تلفنی با شماره های گروه آموزشی گزینه ارشد تماس بگیرید یا جهت عضویت در گروه تلگرام مشاوره کنکور فراگیر یک تلگرام به اکانت بنده بزنید (همراه با معرفی خود):

GozineArshad1@

 2070138   0912

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۶
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیزی که انتخاب حوزه آزمون انجام می دهند به نکات مهم انتخاب حوزه آزمون  توجه فرمایند:

1- انتخاب محل حوزه آزمون در سامانه گلستان به معنای برگزاری آزمون شما در مرکز انتخابی نیست و صرفاً پس از تایید نهایی، آزمون شما، در مرکز انتخابی برگزار خواهد شد. تأیید نهایی در  کارت ورود به جلسه آزمون (گزارش 428 گلستان) مشخص خواهد شد.

2- در صورت تایید مرکز انتخابی شما، امکان برگزاری آزمون شما صرفاً در همان مرکز انتخابی مقدور می‌باشد و شما مجاز به شرکت در آزمون مرکز مبدا خود نخواهید بود.

3- دانشجو برای انتخاب حوزه آزمون مجاز به انتخاب هر مرکز یا واحد پیام نور می باشد. مهم نیست که آن مرکز یا واحد رشته دانشجو را داشته یا نداشته باشد (به جز در شهر تهران که قبلاً توضیح داده شد).


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۴
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیز می توانند جهت انتخاب محل حوزه آزمون خود از تاربخ  1395/09/01 الی   1395/09/09 در سامانه گلستان از مسیر زیر اقدام نمایند:

منوی اصلی ----> آموزش ----> دانشجو  ----> درخواستها ----> انتخاب محل آزمون

چند نکته مهم:

 1- دانشجویان بدهکار پس از 24 ساعت از زمان پرداخت شهریه قادر به انتخاب محل آزمون خود می باشند.

2- دانشجویان رشته های مدیریت (اجرایی،‌بازرگانی،‌دولتی، حسابداری، MBA و IT) ساکن تهران فقط می توانند مرکز تهران غرب را انتخاب نمایند.

3-دانشجویان رشته های مدیریت ورزشی ساکن در تهران فقط می توانند مرکز تهران جنوب را انتخاب نمایند.

4- و به طور کلی دانشجویان ساکن تهران برای انتخاب حوزه آزمون فقط می توانند یکی از مراکز چهارگانه تهران (تهران شمال، تهران جنوب، تهران شرق، تهران غرب) که رشته آنها را دارد انتخاب کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۳
علی سعیدی راد