گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

نظر به اشکالات بسیار زیاد موجود در آزمونهای پایان ترم پیام نور به استحضار دانشجویان عزیز می رسانم تشکیل کمپین و گروههای اعتراضی در فضای مجازی و جمع آوری لیست دانشجویان افتاده و امثالهم هیچکدام راه منطقی برای اصلاح این اشکالات آزمونها نیست و معمولاً نتیجه نداده است.

برای پیگیری اصلاح کلید آزمونها حتماً سه مرحله زیر را انجام دهند:

1- اعلام اشکال در سامانه گلستان (اشکالات باید منطقی و مستند به کتاب منبع باشد.)
2- ارسال فکس به مرکز آزمون (یک نامه حاوی مشخصات کامل دانشجو و آزمون و اشکالات مربوطه به آقای باقرپسندی مسئول بانک سوال)
3- پیگیری تلفنی از مسئولین مرکز آزمون جهت اصلاح کلید آزمون مورد نظر

تجربه ترمها و سنوات گذشته از سال 62 تاکنون نشان داد که پیگیری تلفنی دانشجویان در به نتیجه رسیدن موضوع بسیار مهم است. حتی در مواردی پیگیری اشکالات بیش از یکماه بطول انجامیده است.

شماره های تماس مرکز آزمون جهت پیگیری:

بخش مدیریت و حسابداری مرکز آزمون:   22485265 - 021

آقای باقرپسندی: 22442043  - 021

فکس آقای باقرپسندی:   22441791  -021

ضمناً هیچ نیازی به تهیه طومار و لیست دانشجویان معترض یا دانشجویان افتاده هم نیست. اگر اشکالات منطقی و مستند به کتاب منبع باشد یک نفر هم پیگیری کند نتیجه خواهد داد. اما اشکالات آبکی و ضعیف به نتیجه نخواهد رسید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۵۶
علی سعیدی راد

دانشجویان کارشناسی ارشد استحضار داشته باشند در ترم تابستان 1396 فقط دروس دانشپذیری نوبت 17 و دروس جبرانی ارائه می شود. دروس دانشپذیری نوبت 17 عبارتند از:

رشته مدیریت کسب و کار: زبان تخصصی ، مدیریت استراتژیک ، نظریه های سازمان و مدیریت
رشته مدیریت بازرگانی: زبان تخصصی ، مدیریت استراتژیک پیشرفته ، نظریه های سازمان و مدیریت، مدیریت منابع انسانی پیشرفته

رشته مدیریت دولتی: مدیریت منابع انسانی پیشرفته ، مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، حقوق اساسی سازمانهای دولتی، اداره امور عمومی در اسلام

با توجه به تغییرات عمده در کنکور فراگیر نوبت 17؛ احتمالا بسیاری از دروس ارائه نخواهد شد. از جمله در رشته مدیریت اجرایی دروس اقتصاد مدیریت و حسابداری مدیریت ارائه نخواهد شد و فقط دروس مشترک با سایر رشته های فوق ارائه خواهد شد. چون رشته مدیریت اجرایی از دفترچه کنکور فراگیر نوبت 17 حذف شده است.

علاوه بر دروس دانشپذیری فوق، دروس جبرانی نیز در ترم تابستان 96 ارائه می شود که در انتهای چارت درسی هر رشته مشخص شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۶
علی سعیدی راد

نظر به سوالات و ابهامات دانشجویان عزیز، در مورد نحوه اصلاح کلید آزمونها در سامانه گلستان به عرض می رسانم اصلاح کلید آزمونها به دو صورت زیر است:

1- دو گزینه صحیح: یعنی گزینه اعلام شده اولیه در سامانه گلستان اشتباه بوده و پس از اصلاح، گزینه صحیح جواب در سامانه اضافه شده است. نمره سوال به همه دانشجویانی که هر یک از دو گزینه را زده اند داده می شود.

البته موارد اندکی هم بوده که سه گزینه صحیح اعلام شده است و اخیراً در چند آزمون اصلاح کلید بصورت چهار گزینه صحیح بوده است. اصلاح چهار گزینه صحیح در واقع یعنی نمره سوال به هر دانشجویی که یک پاسخ را پر کرده، داده شده است.

2- حذف با تأثیر مثبت:  یعنی صورت سوال مشکل اساسی داشته یا گزینه صحیح در بین پاسخها وجود نداشته و لذا پس از اصلاح، سوال حذف می شود. در این حالت برای دانشجویی که نمره آن سوال را گرفته است هیچ تأثیری (منفی یا مثبت) ندارد و فقط دانشجویی که نمره آن سوال را نگرفته است، بارم سوال حذف شده، روی سایر سوالات تقسیم می شود (نـه اینکه نمره این سوال به همه داده شود).

توجه: در هر دو حالت فوق از هیچ دانشجویی نمره کسر نخواهد شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۰۳
علی سعیدی راد

به استحضار دانشجویان عزیز می رسانم در آزمونهای پایان ترم پیام نور بارم نمره آزمون تستی تشریحی عبارت است از 7 نمره تستی و 7 نمره تشریحی. که البته تعداد سوالات تستی و تشریحی متغیر می باشد و در هر صورت همان 7 نمره تستی و 7 نمره تشریحی می باشد و قانون ده هفتم نیز به قوت خود باقی است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۷
علی سعیدی راد

در پیام نور امتحان پایان تلاش دانشجو نیست!!

این واقعاً یک حقیقت تلخ است. در سایر دانشگاهها، امتحان پایان ترم یعنی پایان تلاش دانشجو ولی در پیام نور امتحان، پایان تلاش نیست. آغاز یک تلاش بیشتر است برای احقاق حق و برای مشخص کردن اشکالات آزمون، از اشتباهات طراح تا اشتباهات تایپیست و...

دانشجویان عزیز در صورت مشاهده اشتباه در آزمون و پس از بارگذاری نمره و فایل سوال، می توانند از طریق یکی از دو مسیر ذیل نسبت به اعلام اشکال در سامانه گلستان اقدام نمایند:

1- آموزش ---> مشاهده نتایج آزمون دانشجو ---> سمت چپ، گزینه اعلام اشکال

2- آموزش ---> جلسه درس، امتحان و نمره ---> امتحانات پیام نور ---> اعلام اشکال کلید تستی سوالات امتحانی توسط کاربر

بعلاوه تجربه ترمهای گذشته ثابت کرد که علاوه بر اعلام اشکال در سامانه گلستان، پیگیری های تلفنی دانشجویان از مرکز آزمون نیز لازم است.لطفاً دانشجویان قدیمی شماره های تماس مرکز آزمون را در نظرات این پست اعلام فرمایند.

در گروههای تلگرامی گزینه ارشد برای بحث و تبادل نظر پیرامون اشکالات آزمونها در خدمت همه دانشجویان قدیم و جدید هستیم. برای عضویت به ما تلگرام بزنید (با معرفی خود):

09122070138

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۹
علی سعیدی راد

دانشجویان ورودی جدید استحضار دارند که قبلاً بارها گفته ایم پیام نور یعنی امتحان و اینک در تکمیل آن می گوییم:

پیام نور یعنی امتحان پر از اشکال!!

دوستان قدیمی حتماً با آزمونهای پیام نور آشنایی کافی دارند و ضرب المثل"گلستان معصوم نیست" را باور دارند. اما برای اطلاع دانشجویان جدید باید عرض کنم آزمونهای پیام نور مشکلات فراوان دارد از جمله اینکه آزمونها دارای اشکال است و دانشجوی پیام نور نه تنها باید به سوالات آزمون جواب دهد بلکه باید اشکالات طراح و تایپیست محترم را هم بیابد و اصلاح کند.

اشکالات احتمالی آزمونهای پایان ترم که در امتحانات ترمهای قبل به وفور دیده شده است:

1- اشکال تایپی در اعداد و اعشار صورت مسآله

2- اشکال تایپی در اعداد و اعشار جوابهای مساله

3- اشکال تایپی در متن سوال و گزینه های جواب (این ایراد شاید مهم نباشد و تأثیری در جواب نداشته باشد)

4- نداشتن جداول مورد نیاز حل مسئله (پیوستهای انتهای کتاب)

5- نبودن جواب مساله در گزینه های جواب

6- نبودن جواب سوال در منبع درسی (طرح سوال خارج از منبع)

7- طرح سوال از فصول حذفی منبع درسی

8- اشتباه بودن گزینه جواب در کلید گلستان

لذا دانشجویان عزیز چنانچه با هریک از موارد فوق مواجه شدید با خونسردی کامل و پس از جلسه امتحان، ضمن اطلاع رسانی به سایر دانشجویان همکلاسی در گروههای تلگرامی و وبلاگهای فعال، در سایت معظم گلستان اعلام اشکال فرمایید. گزینه اعلام اشکال سایت گلستان هم در 2 منوی مختلف پیش بینی شده است.

چو نی ناله دارم ز دست گلستان

امان از گلستان، فغان از گلستان


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۸
علی سعیدی راد

آزمونهای تستی پیام نور نمره منفی ندارد، لذا توصیه می کنیم پس از پاسخ دادن به سوالاتی که تسلط کامل دارید و قبل از تحویل پاسخنامه، تمام پاسخهای خالی را پر کنید و هیچ پاسخی را خالی نگذارید.

اما منطق شانسی پرکردن پاسخهای پیام نور، منطق ریاضی و منطق احتمالات تصادفی نیست. مثلاً تجربه شده پاسخهای خالی همنام با پاسخ قبلی یا پاسخ بعدی، بیشترین شانس را دارد!!!

همچنین از آرایشهای عجیب و غریب پاسخهای تستی در پیام نور نباید تعجب کرد. مثلاً در یکی از آزمونهای دیماه 95 ، 30 سوال همگی پاسخ گزینه الف داشتند!!!!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۳
علی سعیدی راد

دانشجویان عزیز در مورد آزمونهای الکترونیکی (آزمون بدون کاغذ یا همان آزمون آهنی) توصیه های زیر را از ما بپذیرید:

1- در آزمون الکترونیکی تأخیر دانشجو برای ورود به سامانه آزمون تا 15 دقیقه از شروع آزمون مجاز است و پس از آن غیبت ثبت خواهد شد. حتی اگر دانشجو در جلوی کامپیوتر خودکشی کند، راه چاره ای وجود نخواهد داشت!!
2- سوالات آزمون الکترونیکی با آزمون کاغذی مشترک اما چیدمان سوالات آزمون الکترونیکی مختلف است. این چیدمان سوالات حتی برای دو دانشجویی که در جلسه آزمون در کنار یکدیگر نشسته اند نیز متفاوت است. این موضوع از آن جهت مهم است که دانشجویان عزیز از بغلدستی های خود توقع امدادهای غیبی نداشته باشند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۰
علی سعیدی راد

به اطلاع دانشجویان عزیز می رسانم دریافت کارت ورود به جلسه  آزمون (گزارش 428 گلستان) از  مورخ 96/03/04 از مسیر زیر در سیستم گلستان فعال می باشد. شایان ذکر است در صورتیکه نحوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی باشد در ستون نحوه برگزاری درج و در غیر این صورت اطلاعاتی ثبت نشده است.

و البته دانشجویان بدهکار  حداکثر 24 ساعت پس از پرداخت شهریه خود  می توانند نسبت به اخذ کارت آزمون اقدام نمایند.

آموزش ----> گزارشهای آموزش -----> دانشجو -----> اطلاعات ثبت نام و امتحان-----> 428‌ برنامه امتحان پایان ترم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۷
علی سعیدی راد

به اطلاع دانشجویان عزیز می رسانیم با توجه به آغاز امتحانات پایان ترم، کتابهای آموزشی گزینه ارشد (مجموعه آزمونهای گذشته همراه با پاسخنامه) با تخفیف 10٪  تا 40٪ ارائه می شود.
جهت تهیه کتابها یا جزوات آموزشی گزینه ارشد با ما تماس بگیرید:

09122070138

09022070138


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۹
علی سعیدی راد

سبزه با ناز می آید، محرم راز می آید!

به اطلاع دانشجویان عزیز رشته های کارشناسی ارشد می رسانم نمرات میان ترم تعدادی از دروس در سامانه گلستان ثبت شده است. همچنین اطلاع رسیده برخی از اساتید محترم (که خدایشان نگه دارد) برای اکثر دانشجویان نمره 6 میان ترم ثبت کرده اند.

دانشجویان عزیز می توانند در سامانه گلستان از مسیر زیر نمرات میان ترم خود را مشاهده فرمایند:

منوی اصلی ----> آموزش ----> مشاهده نتایج آزمون دانشجو  ----> انتخاب درس ----> جستجو

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۵
علی سعیدی راد

بوی ماه امتحان آید همی

یـاد یـار نامهربان آید همی

خرداد ماه فصل امتحانات پایان ترم فرا رسید. همچون گذشته در ایام سخت امتحانات پایان ترم با گروه آموزشی گزینه ارشد  با شما خواهیم بود تا پشتیانی برای مشکلات بیشمار دانشجویان باشیم.

با آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان عزیز، تجربیاتی هر چند اندک اما مهم را در وبلاگ خواهیم نوشت. علاوه بر این وبلاگ محقر؛ در کانال و گروههای تلگرام گزینه ارشد نیز در خدمت دانشجویان عزیز سراسر کشور خواهیم بود.

https://telegram.me/GozineArshad

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۸
علی سعیدی راد