گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

متاسفانه چارت درسی اعلام شده دانشگاه فقط ارزش سرشماری دروس را دارد و معمولاً جنبه های مورد نیاز دانشجویان را رعایت نمی کند.

خشت اول موفقیت در مقطع کوتاه کارشناسی ارشد انتخاب واحد دقیق و حساب شده است. به دانشجویان ورودی قدیم و جدید رشته های مدیریت (اجرایی، بازرگانی، دولتی، MBA و ...) و حتی سایر رشته های دانشگاه پیام نور توصیه می کنیم برای انتخاب واحد ترم اول بدون توجه به چارت درسی دانشگاه (البته ترجیحاً از دروس ترم 1 و 2)، سه اصل مهم انتخاب واحد  به شرح زیر را رعایت کنند:

1- دروس جبرانی خود را مشخص و در ترمهای 1 تـا 3 سرشکن کنید (یعنی اگر درس جبرانی دارید در ترمهای 1 تا 3 پاس کنید. نه همه را با هم ترم اول بگیرید نه همه را به ترمهای آخر موکول کنید).

2- دروس سخت رشته خود را شناخته و در ترمهای مختلف سرشکن کنید. گرفتن دروس سخت در یک ترم یا تأخیر انداختن دروس سخت، مشکلات زیادی برای دانشجو خواهد داشت (دروس سخت رشته های مختلف را معرفی خواهیم کرد).

3- اصل مهم سوم اینکه فاصله امتحانات پایان ترم شما حداکثر ممکن باشد. به عبارت دیگر امتحانات شما در بازه یک ماهه امتحانات پایان ترم پخش باشد و با فاصله زیاد. چون پیام نور یعنی امتحان.

 

سه اصل فوق حاصل تجربیات چندین ساله من و دوستان است. به خصوص که در رشته های مدیریت هیچگونه درس پیش نیاز و پس نیاز هم وجود ندارد (به جز درس سمینار و پایان نامه در ترم آخر).

دانشجویان عزیز توجه فرمایید به غیر از موارد فوق سایر آیتمها برای انتخاب واحد در پیام نور بی اهمیت است. مثل: برنامه کلاسی، استاد درس، تستی تشریحی بودن آزمون و ...

به دانشجویان قبولی کنکور فراگیر هم توصیه می کنیم بدون توجه به دروس افتاده ترم دانشپذیری می توانند سه اصل فوق را رعایت کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۷
علی سعیدی راد