گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

ناشر و مشاور کارشناسی ارشد مدیریت (کسب و کار، اجرایی، بازرگانی، دولتی، ورزشی، MBA و ...)

گزینه ارشد

این وبلاگ موسسه انتشارات گزینه ارشد و با مدیریت فارغ التحصیلان پیام نور جهت ارتباط با دانشجویان کارشناسی ارشد پیام نور سراسر ایران زمین می باشد.
شماره های تماس ما:
2070138 0912
2070138 0901
2070138 0902

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

بایگانی
نویسندگان

خشت  اول موفقیت در مقطع کوتاه کارشناسی ارشد انتخاب واحد دقیق و حساب شده است. به دانشجویان ورودی جدید رشته های مدیریت (کسب و کار، بازرگانی، دولتی، حسابداری و ...) و حتی سایر رشته های دانشگاه پیام نور توصیه می کنیم برای انتخاب واحد ترم اول بدون توجه به چارت درسی دانشگاه، سه اصل مهم انتخاب واحد  به شرح زیر را رعایت کنند (چارت درسی دانشگاه فقط ارزش سرشماری دروس را دارد):

1- دروس جبرانی خود را مشخص و در ترمهای 1 تـا 3 سرشکن کنید (یعنی اگر درس جبرانی دارید هر ترم یک درس جبرانی بگیرید).

2- دروس سخت رشته خود را شناخته و در ترمهای مختلف سرشکن کنید. گرفتن دروس سخت در یک ترم یا تأخیر انداختن دروس سخت، مشکلات زیادی برای دانشجو خواهد داشت (دروس سخت رشته های مختلف را معرفی خواهیم کرد).

3- اصل مهم سوم اینکه فاصله امتحانات پایان ترم شما حداکثر ممکن باشد. به عبارت دیگر امتحانات شما در بازه یک ماهه امتحانات پایان ترم پخش باشد و با فاصله زیاد. چون پیام نور یعنی امتحان.

 

سه اصل فوق حاصل تجربیات چندین ساله من و دوستان است. به خصوص که در رشته های مدیریت هیچگونه درس پیش نیاز و پس نیاز هم وجود ندارد (به جز درس سمینار و پایان نامه در ترم آخر).

دانشجویان عزیز توجه فرمایید به غیر از موارد فوق سایر آیتمها برای انتخاب واحد در پیام نور بی اهمیت است. مثل: برنامه کلاسی، استاد درس، تستی تشریحی بودن آزمون و ...

به دانشجویان قبولی کنکور فراگیر هم توصیه می کنیم بدون توجه به دروس افتاده ترم دانشپذیری می توانند سه اصل فوق را رعایت کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
علی سعیدی راد